Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.dduvs.in.ua/handle/123456789/10485
Title: Становлення геніїв серед представників обдарованої молоді: окремі аспекти виявлення, формування та якісної підготовки творчих особистостей в ході навчального процесу
Other Titles: Formation of geniuses among representatives of gifted youth: certain aspects of identification, formation and qualitative training of creative personalities during the educational process
Authors: Тінін, Д.
Калашнік, Є.
Tinin, D.
Kalashnik, Ye.
Citation: Тінін Д. Становлення геніїв серед представників обдарованої молоді: окремі аспекти виявлення, формування та якісної підготовки творчих особистостей в ході навчального процесу / Д. Тінін, Є. Калашнік // Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. – 2022. – № 3 (118). – С. 346-351
Issue Date: 2022
Publisher: ДДУВС
Keywords: обдарована молодь
навчальний процес
освітній простір
творчі особистості
категорія «таланту»
категорія «геніальності»
педагогічно-освітній супровід
психологічний супровід
соціально-педагогічна підтримка
gifted youth
educational process
educational space
creative personalities
«talent» category
«genius» category
pedagogical and educational support
psychological support
sociopedagogical support
Abstract: У статті проаналізовано основні напрями якісної підготовки та підтримки представників обдарованої учнівської молоді, виокремлено необхідність їх становлення та реалізації як безпосередньо творчих, нестандартних особистостей. Охарактеризовано соціальні, психологічні, педагогічні та інші загально та локально предметні можливості подолання проблем обдарованих учнів в ході спеціалізованого навчання таких дітей; продекламовано основні механізми забезпечення ефективної підтримки та супроводу в ході навчального процесу зазначеної категорії осіб.
Description: The article analyzes the main directions of quality training and support for representatives of gifted student youth, highlights the need for their formation and realization as directly creative, non-standard personalities. The social, psychological, pedagogical and other generally and locally subject possibilities of overcoming the problems of gifted students during the specialized education of such children are characterized; the main mechanisms of providing effective support and accompaniment during the educational process of the specified category of persons are recited. The most effective way to comprehensively support the education and development of gifted youth is the qualitative combination and implementation of such components of the foundation of obtaining high-quality primary and secondary education as pedagogical and educational support, psychological support, led by socio-pedagogical support and technical support directly in the process of socialization and formation of students as future promising specialists. The final part of the study demonstrates both the summary of the author’s objective and subjective attitude to the need for professional, and most importantly, competent training of pedagogical personnel, who are able not only to accompany and not harm the training of gifted children, but also to contribute to the expansion of their horizons, to multiply skills, abilities, to help implement their knowledge and talents into life, in particular, the basis for which can be the high quality of the practical component of education, which in turn will undoubtedly contribute to the maintenance of existing and the multiplication of new talents, or even to their transfer into genius as a guarantee of highly qualified professionals in the future spheres of activity.
URI: https://er.dduvs.in.ua/handle/123456789/10485
Appears in Collections:Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. - 2022. - № 3 (118)
Наукові статті
НАУКОВІ СТАТТІ
Тінін Д. Г.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
55.pdf857,84 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.