Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.dduvs.in.ua/handle/123456789/11706
Назва: Algorithm formation for assessing value of consumer goods by forensic merchandising expert in cases of consumer protection
Інші назви: Формування алгоритму оцінювання вартості споживчих товарів експертом-товарознавцем у справах про захист прав споживачів
Автори: Petrova, Iryna
Dontsova, Olha
Kipusheva, Tetiana
Петрова, Ірина
Донцова, Ольга
Кіпушева, Тетяна
Бібліографічний опис: Petrova I. Algorithm formation for assessing value of consumer goods by forensic merchandising expert in cases of consumer protection / I. Petrova, O. Dontsova, T. Kipusheva // Scientific Bulletin of Dnipropetrovsk State University of Internal Affairs. - 2022. - Special Issue № 1 (120). – С. 238-246
Дата публікації: 2022
Видавництво: ДДУВС
Ключові слова: судова експертиза
споживчі товари
визначення вартості товару
експерт-товарознавець
принципи оцінювання
захист прав споживачів
алгоритм оцінювання
forensic examination
consumer goods
determination of the value of goods
commodity expert
principles of evaluation
protection of consumer rights
evaluation algorithm
Короткий огляд (реферат): Останнім часом у зв’язку зі значним збільшенням кількості фальсифікованих або підроблених товарів, а також у зв’язку зі збільшенням кількості випадків надання неякісних послуг, на українському ринку виникла гостра потреба у проведенні експертизи споживчих товарів у випадках захисту прав споживачів, коли одним із основних питань, що постають при проведенні судової експертизи, є визначення вартості товару, наданого на дослідження. Метою статті є розгляд загальних принципів та розробка алгоритму оцінки вартості споживчих товарів судово-товарознавчим експертом у справах захисту прав споживачів з урахуванням таких товарів. Охарактеризовано принципи, якими слід керуватися при оцінці вартості споживчих товарів, а саме: корисність, попит і пропозиція, заміщення, очікування, граничний внесок у продуктивність, найбільш ефективне використання. Зазначається, що для реалізації споживчих товарів законом визначається ринкова вартість та неринкові види вартості. Наголошується, що судовий експерт з товарознавства використовує ті методологічні підходи, які найбільш повно відповідають меті оцінки та виду вартості товару (за наявності достовірних джерел інформації для її проведення). Проаналізовано методологічні підходи, використовувані експертом для оцінки вартості товару: витратний, прибутковий, порівняльний. Запропонований алгоритм визначення вартості товарів широкого вжитку судовим експертом-товарознавцем у справах про захист прав споживачів; містить такі етапи: 1) отримання завдання, постановка мети та розробка програми дослідження; 2) встановлення товарознавчої характеристики, товарного стану та інших показників якості продукції; 3) визначення початкової ціни; 4) дослідження рівня якості (виявлення наявних дефектів або пошкоджень); 5) уточнення споживчих характеристик товару; узагальнення інформації та розрахунок ринкової вартості на дату оцінки; 6) складання висновку судово-медичної експертизи. Recently, in connection with a significant increase in the number of falsified or counterfeit goods, as well as in connection with an increase in the number of cases of providing low-quality services, an urgent need arose on the Ukrainian market to carry out an examination of consumer goods in cases of consumer rights protection, when one of the main one of the questions that arise during the forensic examination is the determination of the value of the goods submitted for examination. The purpose of the article is to consider the general principles and develop an algorithm for evaluating the value of consumer goods by a forensic expert in consumer protection cases, taking into account such goods. The principles that should be followed when evaluating the value of consumer goods are characterized, namely: utility, supply and demand, substitution, expectation, marginal contribution to productivity, the most efficient use. It is noted that the market value and non-market types of value are determined by law for the sale of consumer goods. It is emphasized that the forensic expert in commodity studies uses those methodological approaches that most fully correspond to the purpose of the assessment and the type of value of the goods (if there are reliable sources of information for its implementation). The methodological approaches used by the expert to estimate the value of the product were analyzed: cost, profit, comparative. The proposed algorithm for determining the value of widely used goods by a forensic expert-commodity expert in consumer protection cases; includes the following stages: 1) obtaining a task, setting a goal and developing a research program; 2) establishment of commodity characteristics, commodity condition and other indicators of product quality; 3) determination of the initial price; 4) quality level research (detection of existing defects or damage); 5) clarification of consumer characteristics of the product; summarization of information and calculation of the market value as of the valuation date; 6) drawing up the conclusion of the forensic medical examination.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://doi.org/10.31733/2078-3566-2022-5-238-246
https://er.dduvs.in.ua/handle/123456789/11706
Розташовується у зібраннях:Scientific Bulletin of Dnipropetrovsk State University of Internal Affairs. - 2022. - Special Issue № 1 (120)
Наукові статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
37.pdf894,58 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.