Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.dduvs.in.ua/handle/123456789/9114
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorХалапсіс, О.-
dc.contributor.authorHalapsis, A.-
dc.date.accessioned2022-06-08T20:49:43Z-
dc.date.available2022-06-08T20:49:43Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationХалапсіс О. Міфологія права в міжнародних відносинах / О. Халапсіс // Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. - 2021. – Спец. вип. № 2 (115). – С. 354-360uk_UA
dc.identifier.urihttps://er.dduvs.in.ua/handle/123456789/9114-
dc.descriptionMyths are lying in the essence of every legal system. Some legal myths can affect the development of several societies, even after the death of the society that gave rise to them. The Code of Hammurabi and Roman law are the most famous legal myths that have survived, they were perceived as a model of consistency, logic and justice. However, the laws of Moses did not become the basis of the law of Christian nations, because, in terms of perfection, they were inferior to Roman law. One kind of legal myth is natural law theory. Although it is a purely intellectual doctrine and not a legal document, it has significantly affected the national legislation of different countries. Nature is indifferent to human, and no rights or morals follow from it. But we ourselves may not be indifferent to each other, hence people invent moral and legal myths in order to feel comfortable in this world and ensure the most effective interaction. If we do not refer to the gods, but to nature, and there are people who believe in it, then let it be a «natural right», although nature has to do with this right no more than the gods of Babylon to the laws of Hammurabi. Despite the fact that it has no factual evidence and is theoretically vulnerable from a philosophical point of view, the doctrine of natural law provides effective guidelines for cooperation, including at the international level. Nowadays, humanity is forced to base its unity, which is possible only if all participants in international cooperation recognize a certain generic system of values, a space of common meanings accepted for different types of thinking. Legal myths are not the only, but quite effective means of international cooperation, and the formation of such a mythological space of meanings is an important task of today.uk_UA
dc.description.abstractВ основі кожної правової системи лежать міфи. Деякі правові міфи можуть впливати на розвиток кількох суспільств, причому навіть після смерті суспільства, що їх породило. Кодекс Хаммурапі та римське право – найбільш відомі правові міфи, які пережили свій час, вони сприймалися як взірець послідовності, логічності та справедливості. А ось закони Мойсея не стали основою права християнських народів, бо в плані досконалості вони поступалися римським юридичним нормам. Різновидом правового міфу є вчення про природне право. Хоча це суто інтелектуальна доктрина, а не юридичний документ, воно суттєво вплинуло на національне законодавство різних країн. Природа байдужа до людини, і з неї жодних прав та жодної моралі не випливає. Але ми самі можемо бути не байдужими один до одного, а тому люди вигадують моральні та правові міфи задля того, щоби почуватись у цьому світі комфортно, і забезпечувати найбільш ефективну взаємодію. Якщо при цьому ми будемо посилатись не на богів, а на природу, і знайдуться люди, які в це повірять, то нехай це буде «природне право», хоча природа має до такого права відношення не більше, ніж боги Вавилонії – до законів Хаммурапі. Втім, незважаючи на те, що вчення про природне право не має фактичного підтвердження і теоретично вразливе з філософської точки зору, доктрина про природне право дає ефективні орієнтири для співпраці, у тому числі – на міжнародному рівні. Сьогодні людство змушене ставити в основу свого існування єдність, яка можлива лише за умови визнання всіма учасниками міжнародної взаємодії певної базової системи цінностей, простору загальних смислів, прийнятних для різних типів мислення. Правові міфи – не єдиний, але доволі дієвий засіб для міжнародного співробітництва, а формування такого міфологічного простору смислів є важливим завданням сучасності.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherДДУВСuk_UA
dc.relation.ispartofseriesDOI: 10.31733/2078-3566-2021-6-354-360;-
dc.subjectправові міфиuk_UA
dc.subjectміжнародні відносиниuk_UA
dc.subjectкодекс Хаммурапіuk_UA
dc.subjectримське правоuk_UA
dc.subjectприродне правоuk_UA
dc.subjectглобалізаціяuk_UA
dc.subjectlegal mythsuk_UA
dc.subjectinternational relationsuk_UA
dc.subjectHammurabi codeuk_UA
dc.subjectRoman lawuk_UA
dc.subjectnatural lawuk_UA
dc.subjectglobalizationuk_UA
dc.titleМіфологія права в міжнародних відносинахuk_UA
dc.title.alternativeMythology of law in international relationsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. - 2021. - Спеціальний випуск № 2 (115). До 30-річчя Незалежності України та 25-річчя Конституції України
Наукові статті
НАУКОВІ СТАТТІ
Халапсіс О.В.

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
49.pdf864,8 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.