Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.dduvs.in.ua/handle/123456789/10103
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorХалапсіс, О.-
dc.date.accessioned2022-11-01T09:51:39Z-
dc.date.available2022-11-01T09:51:39Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationХалапсіс О. Діахронія історії в поемах Гесіода / О. Халапсіс // Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. - 2022. - № 1 (116). – С. 174-183uk_UA
dc.identifier.urihttps://er.dduvs.in.ua/handle/123456789/10103-
dc.description.abstractГрецький поет Гесіод відомий як автор першої в західній традиції історіософської моделі. Коли йдеться про цю модель, зазвичай мають на увазі його «міф про раси», в якому подано п’ять етапів людської історії. Але в Гесіода була і божественна історія, і вона, до речі, набагато більш докладна, ніж згаданий міф. Проте поет не синхронізував ці дві лінії історичного процесу між собою. Чи сталося це випадково, чи Гесіод зробив це навмисно, реалізуючи свій особливий задум? У статті доведено, що Гесіод неявно пов’язав божественну історію (теогонію) з історією людини (її роботами і днями), тим самим давши зрозуміти, що зміни небесної політики спричиняють і зміни у принципах організації людського гуртожитку. Поет довів до граничної концентрації протиставлення між існуючим і належним, причому зробив він це за допомогою завуальованої іронії. Хоча Зевс вихваляється як мудрий правитель, який є в ролі найвищого морального авторитету, захисником чесноти та переслідувачем пороку, та схоже на те, що саме на нього спрямована критика Гесіода, адже саме за правління Зевса відбувається моральний занепад, а головний олімпійський бог не може або не хоче цьому запобігти. Схема Гесіода загалом песимістична, він не бачить виходу з моральної кризи, яка спіткала залізну расу. Єдина надія покращити світ – це змінити себе, і починати треба з чесної праці. Хоча Гесіод не був філософом у традиційному розумінні цього слова, саме він зміг сформулювати проблему, яка стала першим філософським питанням у грецькій культурі – проблему невідповідності фактичного сущого та морального належного. Порушена ним тема, навіть будучи критично сприйнятою (а може саме тому) деякими філософами, стала відправною точкою грецького інтелектуального проєкту, і саме Гесіод чималою мірою сприяв тому, що філософія – як інтелектуальне дослідження світу божественного і світу людського – зародилася на його батьківщині.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherДДУВСuk_UA
dc.subjectГесіодuk_UA
dc.subjectміф про расиuk_UA
dc.subjectісторіософіяuk_UA
dc.subjectрегресuk_UA
dc.subjectпесимізмuk_UA
dc.subjectморальuk_UA
dc.titleДіахронія історії в поемах Гесіодаuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. - 2022. - № 1 (116)
Наукові статті
НАУКОВІ СТАТТІ
Халапсіс О.В.

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
27.pdf936,95 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.