DSpace Repository

Методологічні аспекти цифрової комунікації закладів вищої освіти

Show simple item record

dc.contributor.author Синиціна, Ю.П.
dc.contributor.author Бекішев, А.К.
dc.contributor.author Synytsina, Yu.
dc.contributor.author Bekishev, A.
dc.date.accessioned 2021-12-20T08:23:00Z
dc.date.available 2021-12-20T08:23:00Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Синиціна Ю. П. Методологічні аспекти цифрової комунікації закладів вищої освіти / Ю. П. Синиціна, А. К. Бекішев // Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. - 2021. - № 3 (112). – С. 340-348 uk_UA
dc.identifier.other УДК 378.016
dc.identifier.uri https://er.dduvs.in.ua/handle/123456789/7245
dc.description The article substantiates the need to study the methodological aspects of digital communication as a separate higher education institution and in the country as a whole. It is determined that one of the tools to increase the competitiveness of educational institutions is the development of communication policy and the use of modern digital technologies. And also that the formation of digital communication policy of higher education institutions is a key issue for the promotion of educational services at this stage of the country's development. The target audience of the market of educational services for the main users of the official site of the higher educational institution is outlined. The main tasks of information and social technologies in education, which provide general computerization of students and teachers, are listed. The author highlights the main components of educational sites and their general characteristics. The author also formed a complex analysis of the site using modern methods of analysis: general characteristics, design and description of the site; qualitative for quantitative analysis of the site; analysis of the site in accordance with the requirements for the sites of educational institutions at the legislative level regarding the disclosure of information; results of psychological verbal-communicative method of site research; SEO analysis (search engine promotion) of the site. The article presents the results of the application of the proposed comprehensive analysis on the example of a specific site of a higher education institution, namely the site of the State Dnipropetrovsk University of Internal Affairs, with a thorough explanation of the results. According to the results of the study, the author came to the conclusion that the development of communication policy using integrated marketing tools, namely site development, is achieved by successfully promoting higher education institutions in the market of educational services, image formation and competitiveness of educational institutions. uk_UA
dc.description.abstract У статті наведено обґрунтування необхідності вивченняметодологічних аспектівцифрової комунікації як окремого закладу вищої освіти, так і країни загалом. Визначено,що одним з інструментів підвищення конкурентоспроможності навчальних закладів є розвиток комунікаційної політики та застосування сучасних цифрових технологій. А також те, що саме формування цифрової комунікаційної політики закладів вищої освіти є ключовим питанням щодо просування освітніх послуг на цьому етапі розвитку країни. Окреслено цільову аудиторію ринку освітніх послуг з визначенням основних користувачів офіційного сайту ЗВО. Перелічено основні завдання інформаційно-соціальних технологій в освіті, які забезпечують загальну комп‘ютеризацію студентів і викладачів. Виділено основні складові освітніх сайтів та їх загальні характеристики. Також сформовано склад комплексного аналізу сайту з використанням сучасних методів аналізу. Наведено результати застосування запропонованого комплексного аналізу на прикладі конкретного сайту ЗВО, а саме сайту Державного Дніпропетровського університету внутрішніх справ з ґрунтовним поясненням отриманих результатів. Запропоновано можливі заходи щодо розвитку комунікаційної політики з використанням інтегрованих маркетингових інструментів, а саме розвитку сайту. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДДУВС uk_UA
dc.relation.ispartofseries DOI: 10.31733/2078-3566-2021-3-340-348;
dc.subject цифрова комунікація uk_UA
dc.subject заклади вищої освіти uk_UA
dc.subject вимоги uk_UA
dc.subject закон uk_UA
dc.subject сайт uk_UA
dc.subject цільова аудиторія uk_UA
dc.subject освітні послуги uk_UA
dc.subject методологічні аспекти uk_UA
dc.subject digital comunication uk_UA
dc.subject pledge good news uk_UA
dc.subject vimogi uk_UA
dc.subject law uk_UA
dc.subject website uk_UA
dc.subject target auditorium uk_UA
dc.title Методологічні аспекти цифрової комунікації закладів вищої освіти uk_UA
dc.title.alternative Methodological aspects of digital communication of higher education institutions uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics