DSpace Repository

Didactic aspects of distance learning in the conditions of pandemic and martial law

Show simple item record

dc.contributor.author Galushko, Olena
dc.contributor.author Kovalenko-Marchenkova, Yevheniia
dc.contributor.author Chistyakov, Volodymyr
dc.contributor.author Галушко, Олена
dc.contributor.author Коваленко-Марченкова, Євгенія
dc.contributor.author Чистяков, Володимир
dc.date.accessioned 2023-10-06T08:46:00Z
dc.date.available 2023-10-06T08:46:00Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Galushko O. Didactic aspects of distance learning in the conditions of pandemic and martial law / O. Galushko, Ye. Kovalenko-Marchenkova, V. Chistyakov // Scientific Bulletin of Dnipropetrovsk State University of Internal Affairs. - 2022. - Special Issue № 1 (120). – С. 324-330 uk_UA
dc.identifier.uri https://doi.org/10.31733/2078-3566-2022-5-324-330
dc.identifier.uri https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/11675
dc.description.abstract Стаття присвячена актуальним питанням підвищення ефективності навчального процесу у вищих учбових закладах в умовах пандемії та воєнного стану. Розглянуто еволюцію дистанційного навчання. Досліджено особливості дистанційної форми навчання, яка функціонує на основі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій. Проаналізовано особливості організації навчального процесу у вищих учбових закладах в умах пандемії та воєнного стану, зокрема дидактичні аспекти навчального процесу в умовах небезпеки та підвищеного стресу. Особливу увагу приділено психологічному стану студентів та шляхам зниження стресу та активізації їх уваги на навчальному процесі з урахуванням типів сприйняття інформації (аудіали, візуали, кінестетики, діджитали). Запропоновано шляхи удосконалення дистанційного навчального процесу в умовах пандемії та воєнного стану. The article deals with the topical issues of improving the effectiveness of the educational process in higher educational institutions in the conditions of a pandemic and martial law. The evolution of distance learning is considered. Peculiarities of the remote form of education, which functions on the basis of modern psychological and pedagogical and information and communication technologies, have been studied. The peculiarities of the organization of the educational process in higher educational institutions in the context of the pandemic and martial law were analyzed, in particular didactic aspects of the educational process in conditions of danger and increased stress. Special attention is paid to the psychological state of students and ways of reducing stress and activating their attention on the educational process, taking into account the types of information perception (audio, visual, kinesthetic, digital). Ways to improve the distance learning process in the conditions of a pandemic and martial law are proposed. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДДУВС uk_UA
dc.subject дистанційне навчання uk_UA
dc.subject пандемія uk_UA
dc.subject воєнний стан uk_UA
dc.subject психологічний стан uk_UA
dc.subject тривожність uk_UA
dc.subject засвоєння знань uk_UA
dc.subject аудіали uk_UA
dc.subject візуали uk_UA
dc.subject кінестетики uk_UA
dc.subject діджитали uk_UA
dc.subject distance learning uk_UA
dc.subject pandemic uk_UA
dc.subject martial law uk_UA
dc.subject psychological state uk_UA
dc.subject anxiety uk_UA
dc.subject learning uk_UA
dc.subject audio uk_UA
dc.subject visual uk_UA
dc.subject kinesthetic uk_UA
dc.subject digital uk_UA
dc.title Didactic aspects of distance learning in the conditions of pandemic and martial law uk_UA
dc.title.alternative Дидактичні аспекти дистанційного навчання в в умовах пандемії та воєнного стану uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics