Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.dduvs.in.ua/handle/123456789/3957
Title: The implementation of the integrative approach in the process of training future law enforcement officers is the urgent requirement of modernity
Other Titles: Реалізація інтегративного підходу в процесі підготовки майбутніх правоохоронців – нагальна потреба сучасності
Authors: Markina, L.
Tretyakova, O.
Маркіна, Л.Л.
Третьякова, О.Є.
Citation: Markina L. The implementation of the integrative approach in the process of training future law enforcement officers is the urgent requirement of modernity / L. Markina, O. Tretyakova // Scientific Bulletin of the Dnipropetrovsk State University of Internal Affairs. - 2019. - Special Issue № 1 (102). – P. 292-297
Issue Date: 2019
Publisher: ДДУВС
Keywords: правоохоронна діяльність
лінгвістика
міждисциплінарні зв’язки
інтегрування
психологія
мовленнєва компетентність
освіченість
law enforcement officer
linguistics
interdisciplinary relations
integration
psychology
speech competence
education
Abstract: Здійснено аналіз проблем і шляхів їх вирішення в процесі підготовки сучасних правоохоронців у сфері гуманітарних наук. Виявлено об’єктивні взаємозв’язки між навчальними дисциплінами; розуміння єдності визначеного кола знань, способів дії і пізнавальних підходів; формування системи знань, які потребують комплексного застосування у процесі правоохоронної діяльності. Охарактеризовано дидактичний ефект інтеграції психологічних та правових знань. Доведено, що у теперішній час спостерігається посилення тенденції інтеграції правових і лінгвістичних знань. Обґрунтовано, що цей процес зумовлений необхідністю створення досконалих законодавчих актів у країні; нагальністю правового регулювання проблем мовної політики; необхідністю уникнення різнотипного тлумачення нормативних актів; потребою вдосконалення сучасної правничої терміносистеми; системним застосуванням методів лінгвістики в ході криміналістичних експертиз; актуальністю вдосконалення метамови юридичної науки. Розглянуто питання підвищення якості лінгвістичних знань правоохоронця у таких аспектах:1) соціолінгвістичний: мова, як суспільне явище; специфіка правової функції мови; літературна мова і соціальні діалекти; 2) прагматичний: особливості слововживання в юридичних текстах, поняття юридичного дискурсу; 3) термінологічний: загальне поняття терміна і терміносистеми; специфіка юридичної термінології; етимологія й семантика базових термінів; rласифікації та стратифікації юридичних термінів сучасних іноземних мов; 4) стилістичний особливості наукового стилю у правовій сфері; 5) лексикографічний: можливості застосування словників різних типів у професійній діяльності правника; порівняльний аналіз дефініцій у юридичних енциклопедичних і лінгвістичних словниках; 6) герменевтичний: поняття лінгвістичного тлумачення текстів законодавчих і підзаконних актів; розмежування систематичного, історичного, цільового і лінгвістичного способу тлумачення змісту правової норми; 7) психолінгвістичний: співвідношення мовної та правової поведінки особи; істина й неправда в словесній картині світу; 8) криміналістичний: лінгвістичні вимоги до підготовки матеріалів на експертизу; можливості застосування мовних знань для ідентифікації особи за її мовленням: деонтологічний: правова комунікативна деонтика юристів різних країн; 9) компаративний: лінгвістичні аспекти правової компаративістики; діахронна компаративістика правових текстів. Окреслено шляхи та подані рекомендації щодо розробки підходів інтеграції права и мови. Акцентовано увагу на змістовної інтеграції пізнавальної діяльності майбутніх правоохоронців, забезпечення комплексного підходу до мети та завдань професійного навчання, орієнтації на різнобічну глибоку професійну підготовку. Доведено, що систематична реалізація принципу інтеграції допомагає вирішити протиріччя між предметним навчанням і необхідністю системного використання міжпредметних знань в процесі правоохоронної діяльності.
Description: The article analyses the process of integration of psychological and legal knowledge, interpenetration, consolidation, unification of knowledge, the gradual change of individual didactic elements, which are included in the large number of connections and relationships.
URI: http://er.dduvs.in.ua/handle/123456789/3957
Appears in Collections:Scientific Bulletin of the Dnipropetrovsk State University of Internal Affairs. - 2019. - Special Issue № 1
Маркіна Л.Л.
НАУКОВІ СТАТТІ
Наукові статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
35.pdf385,65 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.