Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.dduvs.in.ua/handle/123456789/5728
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorLuchaninova, O.-
dc.contributor.authorMarkina, L.-
dc.contributor.authorMarchenkova, Y. K.-
dc.contributor.authorZhovnirchyk, Y.-
dc.contributor.authorMishchenko, D.-
dc.contributor.authorЛучанінова, О.-
dc.contributor.authorМаркіна, Л.Л.-
dc.contributor.authorКоваленко-Марченкова, Є.-
dc.contributor.authorЖовнірчик, Я.-
dc.contributor.authorМіщенко, Д.-
dc.date.accessioned2021-01-14T21:17:40Z-
dc.date.available2021-01-14T21:17:40Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationLuchaninova O. Professional competence development of future professionals in vocational education for the labour market / O.Luchaninova, L.Markina, Y. K.Marchenkova, Y.Zhovnirchyk, D.Mishchenko // Práxis Educacional. - 2020. - № 16(37). - P. 203-223. - https://doi.org/10.22481/praxisedu.v16i37.6165uk_UA
dc.identifier.urihttp://er.dduvs.in.ua/handle/123456789/5728-
dc.description.abstractThe article analyzes the development of professional competence of future specialists in vocational education. The so-called syllabus as a component of the educational training program, a kind of itinerary for students to study the discipline, is offered to future professionals in vocational education for future challenges in the labor market. Based on the principle of student-centricity, teachers share responsibility for gaining professional competencies with students who act as customers when choosing disciplines. The sequence of the proposed educational steps in the syllabus involves the interaction of the teacher with the students, the actions of the teacher as a tutor, reflective analysis of students in the independent preparation and performance of creative tasks. The article presents syllabus with the list of recommended literature, questions for the final control of future specialists' knowledge in the form of conversation, topics of abstract tasks, individual tasks assessment, questions for self-control, technological map of the discipline, information and methodological support of the discipline.uk_UA
dc.language.isoen_USuk_UA
dc.publisherДержавний університет Південно-Західної Баїї (Uesb)uk_UA
dc.subjectprofessional competenceuk_UA
dc.subjectlabor marketuk_UA
dc.subjectfuture professionalsuk_UA
dc.subjectsyllabusuk_UA
dc.subjectvocational educationuk_UA
dc.subjectпрофесійна компетентністьuk_UA
dc.subjectринок праціuk_UA
dc.subjectмайбутні професіоналиuk_UA
dc.subjectнавчальна програмаuk_UA
dc.subjectпрофесійна освітаuk_UA
dc.titleProfessional competence development of future professionals in vocational education for the labour marketuk_UA
dc.title.alternativeРозвиток професійної компетентності майбутніх фахівців у професійно-технічній освіті на ринку праціuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Коваленко-Марченкова Євгенія Вікторівна
НАУКОВІ СТАТТІ
Наукові статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
6165-Texto do artigo-11348-2-10-20200402.pdf307,81 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.