00 DSpace/Manakin Repository

Мерчандайзинг у fashion-індустрії та на ринку fast moving consumer goods (FMCG): специфіка і відмінності

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Разумова, Г.В.
dc.contributor.author Гнатченко, О.В.
dc.date.accessioned 2020-10-30T16:33:22Z
dc.date.available 2020-10-30T16:33:22Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Разумова Г.В. Мерчандайзинг у fashion-індустрії та на ринку fast moving consumer goods (FMCG): специфіка і відмінності / Г.В. Разумова, О.В. Гнатченко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. - 2019. - № 1. - С. 184-189 uk_UA
dc.identifier.other УДК 339.138
dc.identifier.uri http://er.dduvs.in.ua/handle/123456789/5208
dc.description In the article the essence and role of merchandising marketing as a set of technologies that can provide salable product potential buyer with the best hand (financial, physical, psychological, social, etc.). The relevance and importance of merchandising determined by its effect on the volume of goods in the store. Within one format stores that are similar assortment and pricing policies, more profit receives the one who organized better merchandising. That is, merchandising is an objectively necessary means of increasing the sales of products to manufacturers and increasing the profitability of retail space for retailers. In addition, merchandising serves as an integral element of culture. It should be noted that all components of the concept of merchandising are important both for the wholesale trade and for the show-room, and they affect the sale and promotion of goods among wholesale buyers. Properly designed showroom provides the company long-term cooperation with customers and promotes brand (products) on the market. Thus, merchandising can be used in other stores to activate sales of goods of other groups. Of particular importance is the program of merchandising, which must take into account the specifics of the product being presented, and be one of the main components of the store's marketing program. Merchandising plays an important role in the stores as a fashion-industry and shops in the market FMCG (fast moving consumer goods), because in both cases we must consider the merchandising rules that will help maximize sales of goods. However, one should also notice the differences that need to be taken into account when de¬signing a merchandising program юг a particular store, including: merchandising requirements, motivation for purchase, standardization, presentation of the product and updating of the exposure. Thus, merchandising is one of the main com¬ponents of a modern, efficient and civilized form of trade, the need for which in our country so far is not fully satisfied. uk_UA
dc.description.abstract У статті розглянуті поняття мерчандайзингу в fashion-індустрії (модних товарів) і мерчандайзингу ринку FMCG (fast moving consumer goods або товарів повсякденного попиту). Проаналізовано особливості і відмінності двох видів мерчандайзингу. Показано, що мерчандайзинг відіграє не останню роль в організації магазинів як fashion, так і FMCG, адже в обох випадках потрібно враховувати правила мерчандайзингу, що буде сприяти максимізації обсягу реалізації товарів. Як ключові докази використовується практика компанії SAVAGE. У результаті дослідження встановлено, що програма мерчандайзингу повинна враховувати спе¬цифіку товару, що презентується, та бути одним з основних складників маркетингової програми магазину. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher Придніпровська державна академія будівництва та архітектури uk_UA
dc.subject мерчандайзинг uk_UA
dc.subject оптова форма торгівлі uk_UA
dc.subject програма мерчандайзингу uk_UA
dc.subject fashion-індустрія uk_UA
dc.subject FMCG uk_UA
dc.subject комунікаційний складник uk_UA
dc.subject шоу-рум uk_UA
dc.subject merchandising uk_UA
dc.subject merchandising program uk_UA
dc.subject fashion-industry uk_UA
dc.subject FMCG uk_UA
dc.subject communication component uk_UA
dc.subject showroom uk_UA
dc.subject wholesale form of trade uk_UA
dc.title Мерчандайзинг у fashion-індустрії та на ринку fast moving consumer goods (FMCG): специфіка і відмінності uk_UA
dc.title.alternative Merchandising in the fashion industry and the fast moving consumer goods market (FMCG): the specifics and differences uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу