00 DSpace/Manakin Repository

Організація лексичної роботи майбутніх юристів на основі інтегративно-діяльнісного підходу

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Побережна, Н.О.
dc.contributor.author Poberezhna, N.O.
dc.date.accessioned 2019-05-11T08:07:31Z
dc.date.available 2019-05-11T08:07:31Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Побережна Н.О. Організація лексичної роботи майбутніх юристів на основі інтегративно-діяльнісного підходу / Н.О. Побережна // Актуальні проблеми сучасних лінгвістичних досліджень та застосування інноваційних технологій викладання мов у вищій школі нефілологічного профілю: матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (м. Дніпро, 25 жовтня 2018 року). – Дніпро: ДДУВС, 2018. – С. 169-176 uk_UA
dc.identifier.uri http://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/3234
dc.description.abstract У публікації порушується питання про забезпечення фахової підготовки майбутніх правників на основі інтегративно-діяльнісного підходу. Організація лексичної роботи студентів-правників спрямовується на спостереження над структурно-семантичними особливостями юридичних і міжгалузевих термінів, а також на специфіку сполучення термінів у процесі розгортання юридичного дискурсу. uk_UA
dc.description.abstract The article addresses the issue of ensuring professional competence of law students within the integrative activity approach. The development of law students’ lexicon is aimed at observing the structural and semantic peculiarities of legal and interdisciplinary terms, as well as the specificity of the combination of terms in legal discourse. The integrative activity nature of teaching requires adequate support of integrity within the professional training of law students, which imposes certain requirements for the development of a meaningful component of the competence-oriented professional unit within the limits of the compulsory training. It is substantiated that the results of learning activity of law students in integrative classes are determined by such criteria: forming an overall perspective of the considered problem of legal direction; broadening of students’ outlook by legal concepts acquisition; mastering the culture of judgments, intensifying the argumentation and the degree of confidence in the outcome of the legal discussion. The implementation of the integrative activity approach in the system of law students’ training enables the formation of professional competence of law students; promotes the development of a high culture level of professional communication; provides opportunity to plan a legal discourse in accordance with a communicative and pragmatic approach.
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДДУВС uk_UA
dc.subject юриспруденція uk_UA
dc.subject юридична освіта uk_UA
dc.subject майбутні юристи uk_UA
dc.subject інтегративно- діяльний підхід uk_UA
dc.subject jurisprudence uk_UA
dc.subject legal studies uk_UA
dc.subject integrative activity approach uk_UA
dc.subject law students uk_UA
dc.subject compulsory training uk_UA
dc.subject legal discourse uk_UA
dc.title Організація лексичної роботи майбутніх юристів на основі інтегративно-діяльнісного підходу uk_UA
dc.title.alternative Organization of lexicon work of future lawyers based on integrative-active approach uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу