00 DSpace/Manakin Repository

Організація самостійної роботи студентів як засіб творчого розвитку особистості майбутнього фахівця

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Александрова, В.В.
dc.contributor.author Білоконь, К.С.
dc.contributor.author Савченко, А.В.
dc.contributor.author Aleksandrova, V.V.
dc.contributor.author Bilokon, K.S.
dc.contributor.author Savchenko, A.V.
dc.date.accessioned 2019-05-10T06:32:16Z
dc.date.available 2019-05-10T06:32:16Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Александрова В.В. Організація самостійної роботи студентів як засіб творчого розвитку особистості майбутнього фахівця / В.В. Александрова, К.С. Білоконь, А.В. Савченко // Актуальні проблеми сучасних лінгвістичних досліджень та застосування інноваційних технологій викладання мов у вищій школі нефілологічного профілю: матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (м. Дніпро, 25 жовтня 2018 року). – Дніпро, 2018. – С. 6-12 uk_UA
dc.identifier.uri http://er.dduvs.in.ua/handle/123456789/3202
dc.description.abstract У статті розглядається самостійна робота як прояв індивідуальності студентів. Автори досліджують різні думки вчених стосовно такої роботи та способи визначення у педагогічній науці: як метод, форму навчання чи засіб включення студентів у пізнавальну діяльність. Найбільша увага приділяється ролі викладача в організації самостійної роботи та виокремлюються педагогічні умови за яких цей процес стає більш ефективним.
dc.description.abstract The article deals with individual work as a manifestation of individuality of students. The authors investigate various scholars’ views on such work and ways of defining it in pedagogical science: how to include students in cognitive activity, as a method or form of learning, when individual work becomes a means of developing creative abilities and professional thinking. Development and education of any person cannot be transferred, therefore individual activity is important, as it activates cognitive processes. The authors pay the greatest attention to the role of the teacher, who not only passes on knowledge, but also acts as the organizer of student work, a consultant on their self-education.It’s emphasized to motivate individual work of students, which helps to understand the importance of the work that is being performed. In the course of performing individual activities, the teacher carries out scientific guidance, in accordance with modern realities of science and society: develops a problem task, methodological support, the presence of an appropriate system of marks. The article outlines different approaches to the definition of individual work (whether extra-curricular work is separated from the educational process and is conducted without the personal involvement of the teacher, or the form of the educational process under the guidance and control of the teacher), in the course of the educational process, the student’s creative activity is undertaken to acquire and consolidate the scientific knowledge.The authors call the pedagogical conditions in which this process of independent work becomes more effective and describes the application of active methods of organizing independent work of students.
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДДУВС uk_UA
dc.subject самостійна робота uk_UA
dc.subject мотивація навчальної діяльності uk_UA
dc.subject умови організації самостійної роботи uk_UA
dc.subject наукове керівництво діяльністю студентів uk_UA
dc.subject individual work
dc.subject motivation of educational activity
dc.subject conditions of organization of individual work
dc.subject scientific management of students’ activity
dc.title Організація самостійної роботи студентів як засіб творчого розвитку особистості майбутнього фахівця uk_UA
dc.title Organization of independent work of students as a means of creative development of personality of a future specialist.
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу