DSpace Repository

Innovative and psychological climate in the sociohumanitarian discourse of talent development in the field of sports

Show simple item record

dc.contributor.author Krasilshchikov, Oleksandr
dc.contributor.author Sheviakov, Oleksii
dc.contributor.author Burlakova, Iryna
dc.date.accessioned 2024-07-02T06:50:03Z
dc.date.available 2024-07-02T06:50:03Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Krasilshchikov O. Innovative and psychological climate in the sociohumanitarian discourse of talent development in the field of sports: Розділ 1 / O. Krasilshchikov, O. Sheviakov, I. Burlakova // Простір, час та інноваційно-психологічний клімат у соціогуманітарному дискурсі : кол. монограф. / наук. ред. В. В. Корнієнко, О. В. Сергієні. - Дніпро : ДДУВС, 2024. - С. 5-17 uk_UA
dc.identifier.uri https://er.dduvs.in.ua/handle/123456789/13454
dc.description.abstract Procedures for preliminary and final identification of talented athletes are proposed, which are confirmed theoretically and practically with the expectation of certain results for the development of talents. With high-quality teaching of physical education and a regular opportunity to fully engage in school physical education, it is possible to set the goal of increasing the number of "motorically" gifted and physically developed children at any school age. If this goal is achieved, the number of children with "activated" potential, who are ready to undergo thorough procedures for identifying and identifying talents, can increase many times, thanks to: a) increasing the probability of identifying a child as talented; b) simplifying the work of coaches in recognizing and identifying talent among hundreds of proven potentially talented children for further development of their talent for sports and through sports. Процедури попереднього та остаточного виявлення обдарованих спортсменів запропоновано, що підтверджено теоретично і практично з очікування певних результатів для розвитку талантів. З високою якістю викладання фізкультури та регулярна можливість повноцінно займатися в школі фізичного виховання, можна поставити мету збільшення кількості «моторно» обдарованих і фізично розвинених дітей у будь-якому шкільному віці. У разі досягнення цієї мети кількість дітей з «активованим» потенціалом, які готові пройти ретельні процедури ідентифікації та ідентифікації таланти, можуть збільшитися в рази, завдяки: а) підвищення ймовірності визначення дитини як талановитої; б) спрощення роботи тренерів у розпізнаванні та виявленні таланту серед сотень перевірених потенційно талановитих дітей для подальшого розвитку їх таланту до спорту та через спорт. uk_UA
dc.language.iso en_US uk_UA
dc.publisher ДДУВС uk_UA
dc.subject talent uk_UA
dc.subject motor giftedness uk_UA
dc.subject athletes uk_UA
dc.subject physical education uk_UA
dc.subject school uk_UA
dc.subject development uk_UA
dc.subject school age uk_UA
dc.subject талант uk_UA
dc.subject рухова обдарованість uk_UA
dc.subject спортсмени uk_UA
dc.subject фізкультура uk_UA
dc.subject школа uk_UA
dc.subject розвиток uk_UA
dc.subject шкільний вік uk_UA
dc.title Innovative and psychological climate in the sociohumanitarian discourse of talent development in the field of sports uk_UA
dc.title.alternative Інноваційно-психологічний клімат у соціогуманітарному дискурсі розвитку талантів у сфері спорту uk_UA
dc.type Book chapter uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics