00 DSpace/Manakin Repository

Особливості відчуження майна в умовах воєнного стану: адміністративно-правовий аспект

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Миронюк, Р.В.
dc.date.accessioned 2022-12-19T15:09:00Z
dc.date.available 2022-12-19T15:09:00Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Миронюк Р.В. Особливості відчуження майна в умовах воєнного стану: адміністративно-правовий аспект / Р.В. Миронюк // Актуальні проблеми превентивної діяльності Національної поліції в умовах воєнного стану : матеріали Всеукр. наук.-практ. семінару (м. Дніпро, 27 квіт. 2022 р.). – Дніпро: ДДУВС, 2022. – С. 60-62 uk_UA
dc.identifier.uri https://er.dduvs.in.ua/handle/123456789/10328
dc.description.abstract Адміністративно-правові засади примусового відчуження майна для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності закладені в статті 41 Конституції України, в якій визначено що «примусове відчуження об'єктів права приватної власності може бути застосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідності, на підставі і в порядку, встановлених законом, та за умови попереднього і повного відшкодування їх вартості». Ці підстави є виключними, при їх наявності може бути порушено одне із основних конституційних прав – право приватної власності. Необхідність примусового відчуження майна для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності виникає у всіх цивілізованих спільнотах які прагнуть до розвитку, а його порядок урегульовано на рівні Конституції та законів. Примусове вилучення майна з мотивів суспільної необхідності здійснюється як виняток в період введення надзвичайного стану для ліквідації негативних наслідків, які стали підставою надзвичайного стану (оповзні, повені руйнівного характеру, значне поширення площ пожеж, техногенні явища та катастрофи). Як виключення примусове вилучення майна з мотивів суспільної необхідності може здійснюватися в період введення воєнного стану, наразі необхідність запровадження якого була викликана введенням на підставі Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64 «Про введення воєнного стану» у зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України. Саме в п.3 цього документу, на вимогу законодавства визначено можливість у разі необхідності обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина, зокрема права власності, передбаченого статтями 41 – 44 Конституції України. Введення воєнного стану в Україні ставить нові виклики перед Україною, які за 30-річну історію існування сучасної незалежної України виникають вперше і зумовлюють застосування критичних (не властивих нормальному розвитку держави) норм, реалізація яких може через обмеження певних прав громадян забезпечити належну обороноздатність країни, створити можливості для відсічі збройної агресії та забезпечити конституційні права громадян, зокрема в тому числі на захист їх права власності. У зв’язку з цим виникає необхідність повернутись до наукового аналізу вітчизняного законодавства, вітчизняної практики застосування такого заходу відсічі збройної агресії під час воєнного стану як примусового вилучення майна для суспільної необхідності. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДДУВС uk_UA
dc.subject примусове відчуження майна uk_UA
dc.subject воєнний стан uk_UA
dc.subject надзвичайний стан uk_UA
dc.subject індивідуально визначене майно uk_UA
dc.subject приводи для відчуження публічного майна uk_UA
dc.subject умови за яких здійснюється відчуження майна uk_UA
dc.title Особливості відчуження майна в умовах воєнного стану: адміністративно-правовий аспект uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу